Tuesday, December 13, 2011

Kek Coklat Kukus...

Akum,




one slice

Ini pulak menu yg baru dibuat petang td sebenarnya. Takpela entry menu ni dulula yer. Hehehe. Resepi ni dh ada lame dah tp hari ni baru rajin nak membuatnye. Kebetulan adik dan anak buah ada kat umah, tu yg buat sebab ada org yg makan. Kalo harapkan fiza,hubby ngn anak,memang tak habisnye makan sb x gemar sgt makan kek ni sebenarnye. Setakat satu slice tu bolehla.



dalam kukusan lagi
Picture kat atas ni yg sebelum diletak topping nye. 

Resepinye fiza amik dlm internet jer.

Bahan A
1 cawan gula pasir
1 cawan serbuk koko
1 cawan susu cair
1 cawan susu pekat
1 cawan minyak masak

* Semua bahan di atas dimasak di atas api sederhana. Bila dh sebati. sejukkan ia terlebih dahulu k

Bahan B
3/4 cawan tepung gandum
1 sudu soda bikarbonat
1 sudu baking powder

* ayak dulu yer semuanye ni

Bahan C

4 biji telur di blend

Seterusnya gabungkan bahan B dan C. Bila dah sebati,campur dgn bahan A. Then kukus selama satu jam atau sampai masak k. Cubalah



1 comment:

  1. hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda...

    ReplyDelete